Warning: Creating default object from empty value in /home/poland/domains/rezerwuj.org.pl/public_html/wp-includes/bookmark.php on line 36

RyanairPrzyzwyczailiśmy się już do nowych pomysłów szefa tanich linii lotniczych Ryanair, które często szokują i wzbudzają medialne poruszenie. O co chodzi tym razem? Oczywiście o nic innego jak o pieniądze. Irlandzki przewoźnik ponownie podwyższa opłatę za bagaż rejestrowany w okresie wakacyjnym oraz świątecznym.

Jak zmienią się stawki za bagaż? Po pierwsze za jedną sztukę bagażu rejestrowanego o wadze do 15 kg będziemy musieli zapłacić 20 EUR, drożej będzie jeśli wybierzemy lot na Wyspy Kanaryjskie, wtedy opłata ta wyniesie 25 EUR. W przypadku większego bagażu tzn. o wadze do 20 kg zapłacimy odpowiednio 30 EUR oraz 35 EUR. Ceny te dotyczą wyłącznie rezerwacji online na stronie przewoźnika. Płacąc za 15 kg bagaż na lotnisku lub przez infolinię zapłacimy 40 EUR lub 45 EUR przy lotach na Wyspy Kanaryjskie.

Kiedy obowiązują nowe stawki w liniach Ryanair? Szczęście w nieszczęściu można powiedzieć, ponieważ wyższe opłaty obowiązywać będą w okresie od 1 czerwca do 19 września oraz od 21 grudnia do 4 stycznia 2012 roku, a więc wtedy gdy ruch lotniczy osiąga najwyższy poziom.

Również opłata manipulacyjna za płatność kartą uległa zmianie i obecnie wynosi 6 EUR za osobę za lot. Zwolniona z opłaty pozostaje dalej karta MasterCard PrePaid. Czy w związku z tym tania linia lotnicza Ryanair osiągnie planowany na ten rok wynik – 4 miliony obsłużonych pasażerów na trasach z/do Polski?

Dzięki nietuzinkowym pomysłom prezesa O’Leary’ego na Ryanair wielokrotnie spływała fala krytki, jednak tym razem okazuje się, że sprawa jest naprawdę poważna. Otoż Irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair przez wiele lat nie przestrzegały unijnych przepisów, utrudniając swoim pasażerom złożenie reklamacji czy zwykłej skargi. Ponieważ przewoźnik ten praktycznie istnieje tylko w Internecie, chcąc kupić bilet, dokonać płatności czy rezerwacji jedyną droga jest ta online, inaczej jest w przypadku reklamacji. Chcąc ją złożyć możemy to zrobić poprzez infolinię oczywiście płatnie. Drugą droga jest pisemne roszczenie wysłane pocztą lub faksem. W związku z tym kilka dni temu Michel Barnier, unijny komisarz ds. usług i rynku i wewnętrznego. W liście do Ryanair przypomniał w, że łamie on piąty punkt unijnej dyrektywy o e-handlu, który jasno głosi, że firmy udostępniające taki kanał sprzedaży i obsługi muszą dysponować ogólnodostępnym adresem e-mail. Unijni urzędnicy przekazali także sprawę Narodowej Agencji Konsumentów, która sprawdzi, czy Ryanair zastosował się uwag i dostosował swoje działania do obowiązujących przepisów.

Irlandzkie linie oczywiście odniosły się do problemu. Rzecznik linii Stephen McNamara stwierdził ,że jeśli tylko firma będzie zmuszona, założy specjalny adres mailowy. Jednak to tylko spowolni proces odpisywania na skargi.

Autor: Tomasz Kamiński Google+ Tomasz Kamiński

Tagi: , , , , ,

Wypowiedz się!